Az Óbudai Hajógyárban készült első gőzhajót, az Árpádot, 1836. október 18-án bocsátották vízre. Érdekesség, hogy ekkor hangzott el először a nyilvánosság előtt a Himnusz. Az Árpád terveit Széchenyi István vásárolta angliai útja során. A 14 méter széles, 56 méter hosszú hajó törzse fából volt és összesen 400 utast tudott szállítani. Rendkívül modern és gyors járműnek számított a maga korában, a Boulton & Watt típusú, 320 lóerős teljesítményre képes angol főgépének köszönhetően, a Budapest-Pozsony távot 24 óra alatt tette meg. Az Árpád eleinte Pest és az al-dunai Drenkova között közlekedett, majd Bécs és Pest között szállította rendszeresen az utasokat. A hajó az évtizedek alatt több átalakításon is átesett, 1852-ben a kazánt, 1872-ben a főgépet cserélték ki. A hajó ma már nem létezik, az első világháború alatt megsemmisült, csak a makettjét lehet megtekinteni a Közlekedési Múzeumban.
Az Óbudai Hajógyárban készült első gőzhajót, az Árpádot, 1836. október 18-án bocsátották vízre. Rendkívül modern és gyors járműnek számított, a Budapest-Pozsony távot 24 óra alatt tette meg. (Kép innen)