Az első légpárnás hajót, Dagobert Müller von Thomamühl feltaláló tervezte, aki ekkor az osztrák haditengerészetnél dolgozott. A Luftkissengleitboot nevű prototípus 1915. szeptember 2-án tette meg első próbaútját. A hajót öt repülőgépmotor hajtotta, ezek közül az egyiknek az volt feladata, hogy a levegőt fújjon a hajótest alá, hogy növelje a légnyomást, a másik négy a propellereket működtette. A jármű sebessége elérte a 30 csomót, vagyis az 56 km/órát. Úgy tervezték, hogy a torpedókkal, vízibombákkal és géppuskákkal felszerelt légpárnás hajót, az Adriai-tengeren fogják bevetni, de erre sosem került sor. A hadsereg nem támogatta a fejlesztéseket, néhány próbaút után, 1917-ben leállította a projektet.

Az első légpárnás hajót Dagobert Müller von Thomamühl feltaláló tervezte, a prototípus első próbaútjára 1915. szeptember 2-án került sor. (Kép innen)