Az első repülőgép, mely túllépte a hangsebességet egy kísérleti jármű volt, 1947. október 14-én. A rakétameghajtású Bell X-1 pilótája, az amerikai Chuck Yeager, két nappal korábban lovasbalesetet szenvedett és eltört két bordája. Bár a férfinak nagy fájdalmai voltak – a gép ajtaját is csak egy barátja által készített segédeszközzel tudta csak bezárni – nem szólt feletteseinek, mert végre akarta hajtani küldetését. A gépet a pilóta a feleségéről nevezte el, Glamorous Glennis-re keresztelte. Mivel a Bell X-1 alkoholból és folyékony oxigénből álló üzemanyaga csak 2,5 percre volt elegendő, egy B-29-es nehézbombázó vitte fel 7620 méter magasságba, majd útjára engedte. Chuck Yeager beindította a Bell X-1 hajtóművét, elérte az 1093 km/órát és ezzel túllépte a hangsebességet. A pilóta ezután még több magassági és sebességi rekordot megdöntött. 1975-ben mint dandártábornok ment nyugdíjba. Yeager a küldetés 50. (1997-ben) és 65. évfordulója (2012-ben) alkalmából egy F-15-ös vadászgépbe ült és újra gyorsabban repült a hangsebességnél. A Bell X-1 ma Washingtonban, a Smithsonian Múzeumban van kiállítva az első magánfejlesztésű űrhajó, a SpaceShipOne és Charles Lindbergh gépe mellett, mely először repülte át az Atlanti-óceánt.
Az első repülőgép, mely túllépte a hangsebességet egy kísérleti jármű volt, 1947. október 14-én. A rakétameghajtású Bell X-1 pilótája, az amerikai Chuck Yeager (1923-2020), a gépet a feleségéről nevezte el, Glamorous Glennis-re keresztelte. (Kép innen)