Az első hárompontos biztonsági övet Nils Bohlin svéd feltatláló alkotta meg 1958-ban. Az ezzel a övvel felszerelt autót - ami egy Volvo PV 544-es gépjármű volt - 1959. augusztus 13-án adták át. Bohlin egy kombinált derék és vállövet készített, melynek célja, hogy a has, illetve a felsőtest védve legyen. A svéd cég a találmányt „nyílt szabadalommal” védte, így lehetővé tette a szabad hasznosítását más gyártók számára is. Ennek ellenére a biztonsági öv csak lassan kezdett el terjedni. 1967-ben az Egyesült Államokban egy nemzetközi közlekedésbiztonsági konferenciát szerveztek, ahol a Volvo mérnökei 28 ezer közúti balesetet vizsgálva bebizonyították, hogy a biztonsági öv jelentősen lecsökkentette a sérülések és a halálozások kockázatát. Ennek hatására 1968-ban megszületett a Bécsi Egyezmény, mely arról rendelkezett, hogy minden új gépkocsit biztonsági övvel kell felszerelni és kötelezővé kell tenni annak használatát. Hazánkban csak évekkel később 1976. január 1-én vált kötelezővé a biztonsági öv.
Az első hárompontos biztonsági övet Nils Bohlin (1920-2002) hozta létre 1958-ban. Bohlin egy kombinált derék és vállövet készített, melynek célja, hogy a has, illetve a felsőtest védve legyen. (Kép innen)