Dióhéjban arról, ki vagy mi volt (vagy lesz) az első

Ez az első

Ez az első

Az első önvezető autó

2021. április 07. - Tokár Tamás Zalán

Az első önvezető autót, a Continental alkotta meg 1968-ban. Az autóipari vállalat mérnökei egy Mercedes-Benz 250-es gépkocsit alakítottak át, hogy sofőr nélkül is tudjon közlekedni. Az autót 1968. szeptember 11-én kezdték el tesztelni a Lüneburg Heath-i Contidrom pályán. A járművet többek kötözött speciális kormánnyal, elektro-mechanikus fojtószelep szabályozóval, illetve a mérések riportálását segítő rádió rendszerrel látták el. Az autó vezetéken keresztül kapcsolódott a pálya közelében lévő vezérlő állomáshoz, mely parancsokat küldött a gépkocsi számára, hogy például mikor gyorsítson, fékezzen vagy dudáljon. A projekt valódi célja az volt, hogy gumiabroncsokat teszteljenek programozott körülmények között, tudományos módszerekkel. A különleges autót 1974-ig használta a vállalat, a hat év szolgálat alatt a jármű több ezer tesztkört tett meg.

mxcp_1616946455723_continental-self-driving-car-1968-main.jpg

Az első önvezető autót a Continental alkotta meg, majd kezdte el tesztelni 1968. szeptember 11-én. A különleges jármű vezetéken keresztül kapcsolódott a pálya közelében lévő vezérlő állomáshoz, mely parancsokat küldött a gépkocsi számára. (Kép innen

A bejegyzés trackback címe:

https://ezazelso.blog.hu/api/trackback/id/tr316483056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvp 2021.04.09. 10:09:41

"Elektronikusan vezérelt szellemautónak nevezték."

Anno komoly tervek leteztek arra, hogy minden fontosabb utba behuzzak az iranyito drotot. Ez kb. a mai navigate on autopilot tudasat adta volna a tamogatott autopalyakon. Ez azert lett volna jobb, mint a korabbi kozepvonalas felfestesu amerikai otlet, mert a felfesteseket letakarhatja a feluleti szennyezes (eso, ho, por), de a magnes atlat rajta. Az autok fele a kozponti kommunikacio kozeli radios technologiaval ment volna a vezetodrotot hasznalva antennakent, CTC routing logikaval es fedelzeti kovetesi tavolsaggal. A technologia vasuti valtozata LZB (linienzugbeeinflussung) neven terjedt el.

Egyebkent pont erre a technologiara epul a Faller Car System modellvasutas onvezeto auto rendszer (H0-as es N-es meretben erheto el).
süti beállítások módosítása