Dióhéjban arról, ki vagy mi volt (vagy lesz) az első

Ez az első

Ez az első

Az első magyar villamosvonal

2020. december 23. - Tokár Tamás Zalán

Az első magyar villamosvonalat 1887. november 28-án adták át, a Nyugati pályaudvar és a Király utca között közlekedett. Próba jelleggel működött, 1887. október 1-én adtak rá engedélyt és 2 hónap alatt készült el (a Siemens & Halske és Balázs Mórnak köszönhetően). A három zöld színű, két motor- és egy pótkocsiból álló szerelvény 10 km/h sebességgel haladt, egy nyomvonalon közlekedett és alsó áramszedőket használt (a vezetékeket a sínekbe rejtették). A próbajárat sikere lehetővé tette az újabb fejlesztéseket, egyre több villamosvonal jött létre. A közlekedésnek ezt a formáját hamar megkedvelték az emberek, de nem csak Budapesten, hanem több európai nagyvárosban is.

mxcp_1608470114878_1024px-terez_korut_a_nagykoruti_probavillamos_vegallomasa_a_nyugati_palyaudvar_elott_fortepan_15654.jpg

Az első magyar villamosvonalat 1887. november 28-án adták át próba jelleggel, 10 km/h sebességgel haladt, egy nyomvonalon közlekedett a Nyugati pályaudvar és a Király utca között. (Kép innen)

A bejegyzés trackback címe:

https://ezazelso.blog.hu/api/trackback/id/tr9016352044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaecNoxEst 2020.12.25. 07:37:43

ez volt a kofajárat a Hunyadi piacra vitte a Nyugatiba érkező árusokat
süti beállítások módosítása