Az első magyar villamosvonalat 1887. november 28-án adták át, a Nyugati pályaudvar és a Király utca között közlekedett. Próba jelleggel működött, 1887. október 1-én adtak rá engedélyt és 2 hónap alatt készült el (a Siemens & Halske és Balázs Mórnak köszönhetően). A három zöld színű, két motor- és egy pótkocsiból álló szerelvény 10 km/h sebességgel haladt, egy nyomvonalon közlekedett és alsó áramszedőket használt (a vezetékeket a sínekbe rejtették). A próbajárat sikere lehetővé tette az újabb fejlesztéseket, egyre több villamosvonal jött létre. A közlekedésnek ezt a formáját hamar megkedvelték az emberek, de nem csak Budapesten, hanem több európai nagyvárosban is.
Az első magyar villamosvonalat 1887. november 28-án adták át próba jelleggel, 10 km/h sebességgel haladt, egy nyomvonalon közlekedett a Nyugati pályaudvar és a Király utca között. (Kép innen)