Az első modern Tisza-hidat 1911. június 25-én adták át Szolnokon. A városnak a török időktől fogva volt egy cölöpökön álló fahídja, mely – többszöri újjáépítés után – egészen a 20. század elejéig állt, majd 1909. március 15-én egy óriási jégzajlás elpusztította. Ehelyett épült fel két évvel később az első modern, vasból készült Tisza-híd. Betonpilléreit a Szolnoki Államépítészeti Hivatal tervezte, a kivitelezést pedig a Gregersen és Társai cég végezte. A vashíd már jóval masszívabb volt, jobban ellenállt az időjárás viszontagságainak és a hajóforgalom is át tudott menni alatta, magasabb vízállás esetén is. 1919. július 27-én, a román csapatokkal folytatott harcban súlyosan megrongálódott és hosszú ideig használhatatlanná vált, csak 1923-ra tudták helyrehozni. A hidat 1944-ben érte újabb támadás, a visszavonuló német csapatok felrobbantották és megsemmisült. A háború után másfél évtizedig egy ideiglenes felépítmény segítette az átkelést. A végleges, ma is használatban lévő hidat, 1963. január 11-én adták át, ami még 29 évig az egyetlen volt a városban. A második hídon – mely a Szent István nevet kapta – 1992-ben indult meg a forgalom. Napjainkban egy újabb Tisza-híd is tervbe van véve Szolnok belvárosában, de azt nem tudni pontosan mikor fog felépülni.
Az első modern Tisza-hidat 1911. június 25-én adták át Szolnokon. (Kép innen)