A repüléstörténet első sikeres katapultálását, 1942. január 13-án hajtotta végre, Helmut Schenk német pilóta. Schenk egy Heinkel He 280 V1 prototípus vadászgéppel repült, melyet a Heinkel cég tervezett és szerelt fel egy sűrített levegővel működő katapulttal. Aznap kísérletképpen a gépet két másik jármű vontatta a levegőben, amikor a prototípus jegesedni kezdett és működésképtelenné vált, 2400 méteres magasságban. Schenk nem tudta beindítani a hajtóműveket, ezért a katapultálás mellett döntött, melynek köszönhetően túlélte a balesetet. A németek ezután több vadászgépüket is elláttak katapulttal, melyet legalább 60 Luftwaffe pilóta használt a második világháború végéig.
A repüléstörténet első sikeres katapultálását, 1942. január 13-án hajtotta végre Helmut Schenk német pilóta, aki a képen látható Heinkel He 280 V1 prototípus vadászgépet használta. (Kép innen)