Az első Európa és USA közt menetrend szerint közlekedő óceánjárót, az RMS Britanniát, 1840. február 5-én bocsátották vízre. A 63 méter hosszú, 10,3 m széles, három vitorla árbócos vízi járművet, a skóciai Greenockban, a Robert Duncan & Company hajóépítő üzemben gyártották. Az oldalt elhelyezkedő lapátkerekeit, duplahengeres, 740 lóerős motorok hajtották, így 8,5 csomós sebességgel tudott közlekedni. Első útjára 1840. július 4-én indult Liverpoolból, innen a kanadai Halifaxba, majd Bostonba utazott. Az útiköltség Halifaxig 35 guinea-be került, melyben benne volt a korlátlan szeszesital fogyasztás és a napi háromszori étkezés. 1849 márciusában a Cunard Line brit hajózási vállalat az RMS Britanniát eladta a német haditengerészetnek, ezután SMS Barbarossa lett a neve. A hajót 9 ágyúval szerelték fel, majd Karl Rudolf Brommy irányításával részt vett az 1849-es helgoland-i csatában. 1852-ben a porosz haditengerészethez került, ahol még 28 évig szolgált, mint laktanyahajó. Az SMS Barbarossát 1880 májusában leszerelték, majd célhajóként elsüllyesztették.
Az első Európa és USA közt menetrend szerint közlekedő óceánjárót, az RMS Britanniát, 1840. február 5-én bocsátották vízre. Első útjára 1840. július 4-én indult Liverpoolból. (Kép innen)