A világ első folyékony hidrogént szállító tankerhajóját, 2019. december 11-én bocsátották vízre Japánban. A dízel-elektromos meghajtású, 116 méter hosszú, 19 méter széles, Suiso Frontier nevű járművet, a Kawasaki Heavy Industries gyártotta, abból a célból, hogy üzemanyagot vigyen Ausztráliából Japánba. Mivel a hidrogén speciális tárolást igényel – a 9000 kilométeres út során -256 fokon kell tartani – a hajó csak 2020 végén vált üzemképessé. Ekkor a Harima Works egy 1250 m3-es, dupla falú, vákuum-szigetelésű hidrogéntartályt épített be a tankerbe. A Suiso Frontier 2021. december 24-én indult el Ausztráliába, majd 2022. február 25-én tért vissza onnan az első szállítmánnyal. Japán kevés földterülettel rendelkezik ahhoz, hogy elegendő nap vagy szélerőművet telepítsen, ezért döntött úgy, hogy a közeljövőben inkább hidrogént fog használni alternatív energiaforrásként.
A világ első folyékony hidrogént szállító tankerhajóját, a képen látható Suiso Frontiert, 2019. december 11-én bocsátották vízre Japánban. (Kép innen)