Dióhéjban arról, ki vagy mi volt (vagy lesz) az első

Ez az első

Ez az első

Az első pesti lóvasút

2021. szeptember 03. - Tokár Tamás Zalán

Az első pesti lóvasút 1866. augusztus 1-jén kezdte meg működését. A Pesti Közúti Vaspálya Társaság járata - mely gróf Károlyi Sándor kezdeményezésére jött létre - a Kálvin tér és Újpest között közlekedett. Összesen 12 kocsi üzemelt, melyek 4-5 percenként indultak, a menetidő 35 percig tartott. Az első osztályon 20, a másodosztályon 15, a harmadosztályon pedig 10 krajcárba került az utazás. A gyári munkások 20-25 százalék kedvezményt kaptak. A járat rendkívül népszerű volt, már az első hónapban 57 ezren utaztak rajta, jegyeket egy idő múlva már csak elővételben lehetett kapni.

185545_mmkm_tfgy_11165_v.jpg

Az első pesti lóvasút 1866. augusztus 1-jén kezdte meg működését, a Kálvin tér és Újpest között közlekedett, rendkívül népszerű volt, már az első hónapban 57 ezren utaztak rajta. (Kép innen)

A bejegyzés trackback címe:

https://ezazelso.blog.hu/api/trackback/id/tr5316668530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizo 2021.09.04. 13:03:12

Ha a Kálvin tértől Újpest Városházáig (akkor Újpest még önálló város volt) közlekedett, akkor a 35 perces menetidő elírás. Az M3 metró menetideje 30 perc, autóval most szombat délelőtt 28 perc. A táv kb. 10 km, nem hinném hogy a 10 km/h-s átlagsebességet meghaladta a lóvasút, figyelembe véve a megállókat is.

Zoli

Békássy Csaba 2021.09.04. 16:55:25

Ott van Újpest határán a régi Indóház, - Bagolyvár, addig közlekedett.

pizo 2021.09.04. 19:36:54

@Békássy Csaba: Akkor is kevés a 35 perc.

Zoli
süti beállítások módosítása