Az első budapesti autóbuszjárat 1915. március 1-jén, reggel 7 órakor indult. Az Andrássy úton közlekedett, az Aréna út (ma Dózsa György út) és a Vilmos császár út (ma Bajcsy-Zsilinszky út) között. A 2,8 km hosszú vonalon, egy emeletes, elektromos Austro-Daimler és egy egyszintes, benzinmotoros, kistarcsai autóbusz szállította az utasokat. A járatnak nem voltak megállói, útközben bárki leinthette és felszállhatott. Jegyet 14 fillérért lehetett váltani, az egy méternél alacsonyabb gyerekek pedig ingyen utazhattak. A vonalat 1915. októberében meghosszabbították a Kígyó térig (ma Ferenciek tere), az autóbusz állományt pedig fokozatosan bővítették. A világháború miatt azonban üzemanyag és gumihiány volt, ezért a járatot 1917. április 11-én beszüntették. Négy évvel később, 1921. szeptember 24-én indították újra, öt használtan vásárolt elektromos Austro-Daimler autóbusszal.
Az első budapesti autóbuszjárat 1915. március 1-jén indult, a 2,8 km hosszú vonalon 14 fillérért lehetett jegyet váltani. A képen az egyik autóbusz, egy emeletes, elektromos Austro-Daimler látható. (Kép innen)