Dióhéjban arról, ki vagy mi volt (vagy lesz) az első

Ez az első

Ez az első

Az első vidéki trolibuszjárat

2021. december 15. - Tokár Tamás Zalán

Az első vidéki trolibuszjárat 1979. április 29-én indult Szegeden. Az ünnepélyes átadóra a Széchenyi téren, a városháza előtt került sor, ezen a napon a járatot ingyenesen vehették igénybe az utasok. Az 5-ös troli a 9 évvel korábban megszüntetett 5-ös villamos nyomvonalán haladt. A 9 darab ZIU–9-es típusú szovjet jármű kezdetben a Bartók tér és a Gyermekkórház között közlekedett, csúcsidőben 5 percenként, azon kívül 10 percenként. Egy trolijegy 2 forintba került, 40 forintért trolibérletet is lehetett vásárolni. Szeged trolibusz közlekedése ezután folyamtatosan fejlődött, 1979. októberében elindult az 5/A troli, majd 1982-ben és 1983-ban újabb bővítések történtek. Szeged napjainkban 7 tolibusz járattal rendelkezik, a leghosszabb vonal a 19-es, 8 kilométer hosszú és 24 megállója van.

2-1536x1095.jpg

Az első vidéki trolibuszjárat 1979. április 29-én indult Szegeden, ezen a napon a járatot ingyenesen vehették igénybe az utasok. Az 5-ös troli a Bartók tér és a Gyermekkórház között közlekedett. (Kép innen)

A bejegyzés trackback címe:

https://ezazelso.blog.hu/api/trackback/id/tr7416783856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2021.12.16. 16:20:31

Most már van Tram-Train is.
40 év kellett hozzá. Kemény az élet vidéken.

:))))))))))))))))))))))))))

Buchhalter 2021.12.16. 18:06:38

Tudtommal a megszűnt 5-ös villamost visszaépítenék. Főleg, hogy arra az unió még pénzt is adna rá.

Oliver Garcha 2021.12.16. 19:30:17

@Buchhalter: Erősen meglepődnék, ha a hídra visszatennék a villamost...

Buchhalter 2021.12.16. 21:06:51

@Oliver Garcha: bármi megtörténhet ha pénzről van szó. Egyes szakértők szerint a villamos fenntartása olcsóbb,mit a trolibusz üzem. Hát ... nekem mint laikusnak ez egy kicsit erőltetetnek tűnik. Állítólag a Metró a legdrágább, de olyan bizti nem lesz Szegeden.

Rollende Landstrasse 2021.12.17. 07:09:03

Öt kört mentem rajta a nyitónapon.
süti beállítások módosítása